1401-10-22 10:24
483
0
82908
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد؛

حضرت زهرا(س) اسوه ولایتمداری و دفاع از ولایت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ولایتمداری حضرت زهرا(س) در شرایط کنونی ما باید مورد توجه جامعه قرار گیرد و این بانوی بزرگ اسلام لحظه‌ای از ولایتمداری از حضرت علی(ع) کوتاهی نکرد.

گلستان ما-هادی علمدار؛ حجت الاسلام احمدرضا احمدی در گفتگو با ما با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در روایات ما و در بیان احادیث حضرت زهرا(س) اساس وجودی عالم خلقت عنوان شده و در قرآن در منزلت آن حضرت سوره کوثر نازل شده است و اهل تفسیر بیان کردند که کلاماتی که در سوره کوثر آمده منحصر به فرد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: حضرت زهرا(س) در حدیث مشهور «لولاک» به عنوان بانوی عالم خلقت و اساس و جوهر آفرینش یاد شده است.


احمدی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به عنوان به حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگو و اسوء تاسی کنیم باید از زوایای مختلف زندگی این حضرت را مورد بررسی قرار دهیم و تنها به اینکه حضرت زهرا(س) را به عنوان دختر پیامبر(ص) و مادر حسنین (ع) بشناسیم و نهایت اسم دختران ما به نام حضرت زهرا(س) نامگذاری کنیم کافی نیست.

وی افزود: آمار نام «فاطمه» و «زهرا» در کشور ما بالا است گرچه این خوب است ولی آن چیزی مهم است الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام است؛ این بانوی بزرگ اسلام در عبادت، ایثار و فداکاری یک الگوی کامل و تمام عیار است و در دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمنان نیز یک اسو است، حتی حضرت زهرا(س) در شرایط کنونی ما در جهاد تبیین و رساندن پیام حق به گوش عالم می‌تواند به عنوان یک الگو مد نظر قرار گیرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه از مرام حضرت زهرا(س) باید درس آموخت؛ بیان کرد: ولایتمداری حضرت زهرا(س) در شرایط کنونی ما باید مورد توجه قرار گیرد و این بانوی بزرگ اسلام لحظه‌ای از ولایتمداری از حضرت علی(ع) کوتاهی نکرده و در نهج البلاغه امام علی(ع) به این عنوان حضرت زهرا(س) را می‌ستاید.

احمدی تأکید کرد: در شخصیت، زندگی اجتماعی و فردی این بانوی بزرگ قیمت زن را بالا می‌داند و حجاب را قیمت زن عنوان کرده و این حجاب باید سرمایه و الگوی یک بانوی مسلمان باشد و لذا نیاز زن جامعه ما از الگو گرفتن از حجاب این بانوی بزرگ اسلام است.

وی افزود: حضور او در برابر نامحرم از دیگر ابعادی است که باید به آن توجه شود، حضرت زهرا(س) از حجاب، عفت و حیا لحظه‌ای غافل نبوده و زن باید در بعد حیا به فاطمه(س) اقتدا کند و در همه ابعاد او یک الگوی تمام عیار است و بانوان ما علاوه بر عشق و محبت به حضرت زهرا(س) میورزند در دیگر ابعاد نیز به آن حضرت عنایت داشته باشند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.